Η σοφία της πίστης

0
260

«Ούτω λέγει Κύριος· Ας μη καυχάται ο σοφός εις την σοφίαν αυτού, και ας μη καυχάται ο δυνατός εις την δύναμιν αυτού, ας μη καυχάται ο πλούσιος εις τον πλούτον αυτού· αλλ” ο καυχώμενος ας καυχάται εις τούτο, ότι εννοεί και γνωρίζει εμέ, ότι εγώ είμαι ο Κύριος, ο ποιών έλεος, κρίσιν και δικαιοσύνην επί της γής· επειδή εις ταύτα ευαρεστούμαι, λέγει Κύριος.» (Ιερεμίας 9:23-24)

Ο Αθηναγόρας γεννήθηκε στην Αθήνα. Ήταν φιλόσοφος και έζησε κατά το τελευταίο ήμισυ του δευτέρου αιώνα μετά Χριστό. Είχε σκοπό να γράψει κατά των χριστιανών. Γι’ αυτό άρχισε να διαβάζει τα βιβλία τους. Από αυτή την ανάγνωση ο Θεός του άνοιξε τα μάτια κι έγινε ο ίδιος χριστιανός. Τώρα, αντί να επιτίθεται κατά των μαθητών, τους υπερασπιζόταν. Το έτος 177 μ.χ. παρουσίασε μάλιστα μια απολογία στον αυτοκράτορα Μάρκο Αυρήλιο. Παραθέτουμε κάποια αποσπάσματα: «Γιατί σκανδαλίζεστε απλά από το όνομα που φέρουμε; Το όνομα μόνο δεν αξίζει το μίσος σας. Το έγκλημα είναι άξιο τιμωρίας. Αν είμαστε οπαδοί κάποιου ασεβήματος, τιμωρήστε μας, αλλά όχι μόνο εξαιτίας του ονόματος του Χριστού. Κανείς χριστιανός δεν είναι εγκληματίας, οπωσδήποτε δεν ενεργεί αντίθετα από ό,τι ομολογεί. Σε μας θα βρείτε αγράμματους, εργάτες, γριές που δεν θα μπορούσαν ίσως ν’ αποδείξουν με τη λογική την αλήθεια της διδαχής μας. Αλλά με τα έργα τους δείχνουν το ευγενικό αποτέλεσμα που η διδασκαλία παράγει, όταν κανείς πεισθεί ότι είναι αληθινή. Δεν κάνουν συνδιαλέξεις, αλλά καλά έργα. Εάν χτυπιώνται, δεν ανταποδίδουν τα χτυπήματα, δεν ενάγουν στα δικαστήρια εκείνους που τους γυμνώνουν, δίνουν σ’ εκείνους που τους γυμνώνουν, δίνουν σ’ εκείνους που τους ζητούν, και αγαπούν τον πλησίον τους σαν τον εαυτό τους». Ο Μάρκος Αυρήλιος δεν μπορούσε, παρά να επιδοκιμάσει μια τέτοια συμπεριφορά, αλλά η φιλοσοφική του υπερηφάνεια δεν τον άφησε να αποφασίσει να δεχτεί το Σταυρό του Χριστού, που αθετεί την ανθρώπινη σοφία, και συνέχισε να διώκει τους πιστούς του Χριστού.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΗ «διπλή» εικόνα
Επόμενο άρθροΟι βαλίτσες

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ